
W 1964 roku Ferrari wygrał mistrzostwa świata z Johnem Surteesem, startując w dwóch ostatnich wyścigach w Ameryce Północnej z samochodami pomalowanymi na biało-niebieskie kolory amerykańskie, ponieważ do tych wyścigów nie wjechała sama włoska fabryka, lecz zespół North American Racing Team (NART) z siedzibą w Stanach Zjednoczonych. Odbyło się to w ramach protestu przeciwko sporom między Ferrari a włoskimi władzami wyścigowymi dotyczącym homologacji nowego samochodu wyścigowego Ferrari o średnim silniku.
Wynajem samochodu a sprawy korporacyjne
W 1963 r. Ford Motor Company zwrócił się do Enzo Ferrari o ewentualny wykup. Ford skontrolował majątek Ferrari, ale negocjacje i rozmowy prawne zostały jednostronnie przerwane przez Ferrari, gdy zdał sobie sprawę, że umowa oferowana przez Forda nie pozwoli mu pozostać u steru programu wyścigów firmowych. Henry Ford II konsekwentnie kierował swoją dywizją wyścigową do negocjacji z Lotusem, Lolą i Cooperem w celu zbudowania samochodu, który mógłby pokonać Ferrari na światowym torze rajdowym, czego efektem była produkcja Forda GT40 w 1964 roku. Wynajem samochodu.
W związku z tym, że transakcja Ford została zawarta, FIAT zwrócił się do Ferrari z bardziej elastyczną propozycją i w 1969 r. nabył pakiet kontrolny w spółce. Enzo Ferrari zachował 10% udziałów, które obecnie należą do jego syna Piero Lardi Ferrari. Ferrari posiada wewnętrznie zarządzaną linię handlową, która udziela licencji na wiele produktów marki Ferrari, w tym okulary, długopisy, ołówki, artykuły elektroniczne, perfumy, kolonia, odzież, nowoczesne rowery, zegarki, telefony komórkowe i komputery przenośne.
Ferrari prowadzi również muzeum Museo Ferrari w Maranello, w którym prezentowane są samochody wyścigowe i drogowe oraz inne przedmioty z historii firmy.
Wynajem samochodu a partnerstwa techniczne
Ferrari ma długoletnie relacje z olejem Shell. Jest to techniczna współpraca z Ferrari i Ducati w celu testowania i dostarczania paliwa i olejów do zespołów wyścigowych Formuły 1, MotoGP i World Superbike. Na przykład benzyna Shell V-Power premium została opracowana w oparciu o wieloletnie doświadczenie techniczne Shell i Ferrari.
Ferrari ma podpisane umowy na dostawę silników Formuły 1 do wielu innych zespołów na przestrzeni lat i obecnie zaopatruje Sauber F1 Team oraz Haas F1 Team.
Szacuje się, że w 2018 r. Ferrari wyprodukowało i sprzedało samochody w całej historii firmy w sumie ok. 190 000 Sklepów.
Na całym świecie istnieje około trzydziestu butików Ferrari, z których dwa są własnością Ferrari, a pozostałe działają w formie franczyzy. Sklepy sprzedają markową odzież, akcesoria i pamiątki z wyścigów. Odzież obejmuje ekskluzywne i tańsze kolekcje dla mężczyzn, kobiet i dzieci.
Niektóre sklepy oferują gry symulacyjne dla samochodów wyścigowych dla rozrywki. Sportowa użyteczność (pojazd), SUV lub sportowa trasa jest klasyfikacją motoryzacyjną, zazwyczaj jest to rodzaj stacji wagon / samochód osiedlowy z funkcjami pojazdu terenowego, takimi jak podniesiony prześwit i wytrzymałość podłoża, i dostępne są napędy na cztery koła.