• Strona główna
wtorek, 30 Październik 2018

Przewóz osób Poznań w terenie

Autobus do przewozu osób

Chociaż niektóre samochody typu SUV mają możliwość jazdy w terenie, często odgrywają jedynie drugorzędną rolę, a samochody typu SUV często nie mają możliwości przełączania się między przekładnią wysokoprzekładniową z napędem na dwa i cztery koła a przekładnią niskoprzekładniową z napędem na cztery koła. Podczas gdy producenci samochodów z reklamą i nazewnictwem twierdzą, że samochód typu SUV jest sprawny w terenie, codzienne korzystanie z niego odbywa się głównie na utwardzonych drogach.

Przewóz osób Poznań – pierwsze znane zastosowanie

W Indiach wszystkie SUV-y są sklasyfikowane w kategorii „Pojazd użytkowy” według definicji Towarzystwa Indyjskich Producentów Samochodów (SIAM) i podlegają 27% podatkowi akcyzowemu. Te, które mają 4 metry długości (157 cali), mają silnik 1500 cm3 (92 cu in) lub większy, wraz z 170 mm (6,7 cala) prześwitu, podlegają 30% podatkowi akcyzowemu].

  • Willys Wagon stacyjno-użytkowy, z napędem mechanicznym Jeepa i napędem na 4 koła napędowe od 1949 r.
  • W 1956 r. Land Rover 1948 otrzymał 7 miejsc siedzących i metalowy top (pokazano 16-calowy WB).
  • 1953 International Harvester Travelall – opcja 4WD z 1956 r.
  • 1958 Dodge W300M Power Wagon Carryall
  • Jeep Wagoneer z lat 1963-1991 oferował wiele luksusowych funkcji w połączeniu z ramą samochodu ciężarowego 4WD i napędem.

Rzeczywiste określenie „Pojazd użytkowy sportowy” zaczęło być powszechnie używane dopiero pod koniec lat 80. ubiegłego wieku – przedtem takie pojazdy były wprowadzane do obrotu jako napędy na cztery koła, wagony dworcowe lub inne pojazdy jednośladowe.

Chociaż słownik Merriam-Webster wymienia pierwsze znane zastosowanie jako 1969 r. Crosley wprowadził na rynek wzór „Sport(s) Utility” już w 1947 r., w roku modelowym 1948 – kabriolet na bazie wagonu. Ford po raz pierwszy wprowadził na rynek cywilny pojazd terenowy jako „Sport Utility” w 1966 r.: dwudrzwiową wersję Ford Bronco z 1966 r. W 1974 r. Jeep użył dokładnego określenia „sportowy(-e) pojazd użytkowy” dosłownie w swoich broszurach opisujących Cherokee pierwszej generacji.

Przewóz osób Poznań

Przewóz osób Poznań – pochodzenie i powstawanie zawodu

Wczesne pojazdy SUV-owe były potomkami lekkich samochodów dostawczych i kołowych wojskowych/użytkowych, przede wszystkim Jeepa II Wojny Światowej, ale także 4×4 WC Dodge serii ½ tony i ¾ tony. W przeciwieństwie do jeepa, większy 4×4 Dodge został zbudowany nie tylko jako otwarty pojazd dowodzenia i zwiadowczy, ale również w latach 1942-1943 zbudowano 8400 zamkniętych, 4×4-tonowych noszeni dla armii USA. Powojenna ewolucja tych modeli, 4WD Power Wagon, była sporadycznie również wyposażona w przenośne nadwozie.

Po wojnie pierwsze cywilne auta z napędem na cztery koła, przeznaczone na rynek ogólny, były bezpośrednią pochodną wytrzymałego, utylitarnego Jeepa – bokserskiego modelu z napędem na cztery koła, który miał pierwszeństwo przed szybkimi pojazdami terenowymi: cywilnego Willysa Jeepa z 1945 roku i Land Rovera z 1948 roku, a także Jeepsa, który był produkowany w kilku innych krajach. Modele Jeep CJ pozostały jednak otwarte i początkowo nie oferowały drzwi z fabryki. Drzwi i twarde dachy były nawet fabrycznym wyposażeniem opcjonalnym dopiero w 1976 roku, kiedy to uruchomiono Jeepa CJ-7.

Przeczytaj również

    All rights reserved.

    TOP
    Ta strona używa ciasteczek (cookies). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Akceptuję Czytaj więcej
    Polityka plików cookies

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled

    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

    Non-necessary

    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.